JOBarcelona'17 - IV Congrès Internacional d'Ocupació per universitaris i joves titulats
Els dies 15 i 16 de març la Diputació de Barcelona, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, col·labora amb el JOBarcelona per quart any consecutiu, tot oferint als joves universitaris i a les empreses assistents al congrés:
1. Informació sobre les activitats i els serveis que presta la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació (XALOC) a les persones que cerquen feina i a les empeses que necessiten cobrir llocs de treball. Aquesta Xarxa, amb més de 25 anys d’experiència de treball, està configurada per més de 150 ens locals ubicats arreu dels municipis de la demarcació de Barcelona que gestionen de l’ordre de 18.500 ofertes de treball anualment.. Els Serveis Locals d’Ocupació ofereixen:
A les persones aturades: orientació laboral, formació, pràctiques laborals, borsa de treball, tècniques de recerca de feina, espai de club de feina, etc. És a dir, un conjunt de serveis per incrementar les seves probabilitats per trobar i mantenir una feina.
A les empreses: productes i serveis en l’àmbit de l’ocupació com ara diagnòstic de necessitats, definició de lloc de treball, selecció de personal, seguiment post inserció,...
2. Organització de quatre tallers gratuïts de desenvolupament professional:
Dia 15 de març de 10 a 10.45 hores
“Una imatge val més que mil paraules. Cura de la imatge personal en la recerca de feina”: Taller per conèixer quins són els criteris de decisió final sobre un candidat? Quina és la importància del primer impacte en les relacions personals/professionals? Quines són les experiències sensorials en els moments crítics d’atracció de les persones que contracten?. Per impactar no és suficient amb saber, saber fer i voler fer, és imprescindible fer-ho d’una determinada manera.
Dia 15 de març de 18 a 18.45 hores
“Com generar i mantenir una xarxa de contactes efectiva. Descobriment i pràctica del Networking”: Prop del 80% d’ofertes de feina es cobreixen amb el que es denomina el “mercat ocult”, ofertes que no arriben a ser publicades perquè es troba abans a la persona candidata idònia. Convertir el networking en un hàbit resulta bàsic per: augmentar les possibilitats de trobar ofertes de feina i de ser trobat, estar al dia del que succeeix en l’entorn professional, oferir i rebre informació d’interès professional, i aprendre l’hàbit de crear la pròpia xarxa, mantenir-la i aplicar-la.
Dia 16 de març de 13 a 13.45 hores
"L’entrevista de feina: no hi ha segones oportunitats per a les primeres impressions": En aquest taller es farà una reflexió sobre l’entrevista de feina i es donarà a conèixer que s’ha de tenir en compte a l’hora de preparar la mateixa, saber què s’ha de fer i dir. També es donaran eines per poder controlar els nervis i poder conèixer que espera el seleccionador de la persona entrevistada.
Dia 16 de març de 17 a 17.45 hores
"Entrevista curricular versus entrevista per competències": En aquest taller es tractaran els diferents tipus d’entrevistes que s’estan realitzant en aquests moments, amb quin objectiu utilitzen les empreses cadascuna d’elles, com es pot respondre a les expectatives de l’entrevistador, quins són els aspectes claus per superar amb èxit una entrevista curricular i una per competències, i respostes que poden diferenciar a la persona candidata de la resta.
Data: 15 i 16 de Març
Hora: de 9:30 a 19:30h
Lloc: Palau de Congressos de Catalunya - Avda. Diagonal, 661-671 - Barcelona
Organitza: Talent Point
Consultar programa