Aprovació del Programa específic "Treball, Talent i Tecnologia (TTT)"

Programa específic “Treball, Talent i Tecnologia (TTT)”: transformem i avancem cap a un desenvolupament sostenible

Aquest nou programa, aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona el 12 de novembre de 2020, té per objecte la prestació de cooperació econòmica per a que els ajuntaments de la província duguin a terme actuacions de promoció de l’ocupació i de reactivació econòmica, ja siguin de caràcter preventiu i/o proactiu, basades en l’impuls de la tecnologia i en l’acompanyament a la transició digital de les persones, les empreses i les institucions cap a un model socioeconòmic sostenible, inclusiu, competitiu i igualitari.

Els seus objectius són:

- Minimitzar el deteriorament dels actius del territori, persones (força laboral), empreses i institucions, ocasionat per la COVID-19.

- Reiniciar i reorientar les economies locals en la senda de creixement en què estaven posicionades abans de l’esclat de la crisi ocasionada per la pandèmia.

- Reforçar i enfortir el talent del capital humà i la capacitat productiva del nostre territori per contribuir a la construcció d’un model de creixement sostenible, alhora que competitiu i orientat a la minimització de les desigualtats socials.

La dotació total del programa és de 10 M€, dels quals 6,5 milions són a càrrec del pressupost 2021 i 3,5 milions a càrrec del pressupost 2022. La Diputació de Barcelona assumeix íntegrament el cost d’aquest programa.

La distribució dels ajuts s’ha calculat a través d’un enfoc integral amb variables i criteris objectius corresponents a les dades de població activa, el nombre de persones aturades i el nombre d’empreses dels municipis.

A partir de l’endemà de la notificació de la concessió i fins al 30 de gener de 2021, s’habilita un període per a presentar l’acceptació expressa dels ajuts i el pla d’acció proposat per l’Ajuntament. Amb l’assoliment d’aquestes condicions, es pagarà avançadament el 100 per cent de l’import periodificat l’any 2021.

Les actuacions s’han d’executar en el període comprés entre l’1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2022.

Vegeu la distribució dels ajuts i el règim regulador.