Aprovació nou Programa Complementari de Millora de l'Ocupabilitat 2019-2020

Us informem que per acord de Junta de Govern de la Diputació de Barcelona de 29 de novembre de 2018 s’ha aprovat un nou Programa Complementari de Millora de l’Ocupabilitat 2019-2020, dotat amb 24 M€, per promoure l’ocupació de les persones aturades, que inclou dues línies de suport. La línia 1 te com objectiu oferir oportunitats laborals a les persones que es troben en situació d’atur a través d’accions de creació directa d’ocupació, tant en l’àmbit públic com privat, i d’accions de formació i capacitació professional. Aquesta línia s’articula en tres modalitats de suport:

Suport als Plans Locals d’Ocupació
Suport a la Formació
Ajuts a la Contractació Laboral

La línia 2 està adreçada específicament als municipis de menys de 1.000 habitants i preveu la realització d’actuacions, ja sigui mitjançant les modalitats previstes en la línia 1 o d’altres actuacions que tinguin com a objecte el foment de l’ocupació.

Aquests ajuts s’han atorgat per procediment de concessió directa a través de fons de prestació, concedint un ajut econòmic a tots els municipis de la demarcació així com a les entitats municipals descentralitzades. Són els ens locals beneficiaris els que hauran de decidir, amb plena autonomia i en funció de les seves necessitats i característiques territorials i socioeconòmiques, la distribució de l’import entre les diferents modalitats previstes. El termini d’acceptació dels ajuts finalitza el 31 de gener del 2019.

Per a més informació podeu consultar els aspectes bàsics, així com la distribució ajuts atorgats.

Per a qualsevol aclariment restem a la vostra disposició i podeu contactar amb la Míriam Muñoz al telèfon 934022222 (extensió 61129) o a través de correu electrònic (munozcmrm@diba.cat).

Enllaç a la nota de premsa