Novetats Espai "COVID-19: situació sociolaboral" (i 25)

Aquí teniu les darreres novetats i actualitzacions que hem incorporat a l'espai COVID-19: situació sociolaboral: noves dades i nous articles i documents. I si voleu consultar tota la informació que conté cada apartat, hi podeu accedir, tot clicant en el títol!

Enquesta de Població Activa (EPA)

Nota de premsa. 2n trimestre 2020 - INE (Darrera actualització 28/07)

Infografies: Taxes Atur, Taxes Ocupació i Taxes Activitat (Estat i CCAA) - INE (Darrera actualització 28/07)

Afiliació a la Seguretat Social

Afiliació a la Seguretat Social. 2n trimestre 2020 (Catalunya, províncies, comarques i municipis) - Observatori del Mercat de Treball i Ocupació (Darrera actualització 21/07)

Conjuntura econòmica i laboral

"El 87% dels establiments afectats per la crisi sanitària han disminuït la facturació al segon trimestre del 2020. L'impacte en l'ocupació ha estat del 57,8%". Enquesta de clima empresarial. Mòdul sobre l'impacte en l'activitat empresarial de la COVID-19. 2n Trimestre 2020 - Idescat (Darrera actualització 24/07)

Indústria

"L'índex de preus de productes industrials (excloent-ne l'energia) disminueix un 0,8% interanual a Catalunya al juny del 2020". Índex de preus industrials. Juny 2020 - Idescat (Darrera actualització 24/07)

Comerç

"Les exportacions decreixen un 37,2% interanual a Catalunya al maig del 2020.”. Comerç amb l'estranger. Maig 2020 - Idescat (Darrera actualització 24/07)

Turisme

"Intensa davallada de l'activitat turística en els establiments hotelers respecte de juny de 2019”. Nota d’ocupació hotelera. Juny 2020 - Observatori del Mercat de Treball i Ocupació (Darrera actualització 24/07)

“Al juny, continua l'intens descens en l'arribada de passatgers de vols internacionals (-98,1%)”. Nota de passatgers de vols internacionals. Juny 2020 - Observatori del Mercat de Treball i Ocupació (Darrera actualització 24/07)

"El nombre de pernoctacions en establiments hotelers disminueix un 96,1% interanual a Catalunya al juny del 2020. D'altra banda, el nombre de viatgers registrats en establiments hotelers decreix un 93,7% interanual”. Estadística de l'activitat hotelera. Juny 2020 - Idescat (Darrera actualització 23/07)

Situació d'Espanya. Tercer trimestre 2020. BBVA Research, 20/07/2020

Les previsions del BBVA estimen que el PIB es contraurà un 11,5% el 2020 i creixerà un 7% el 2021. L’informe ressalta que l’impacte de la crisi, a més de significatiu, ha estat heterogeni i diferent al de la crisi del 2008: ha afectat de forma més intensa a sectors de “consum social” (la construcció no ha estat el detonant) i, per tant, a aquells col·lectius (joves i dones) amb una participació mes elevada en aquests sectors i en aquelles comunitats autònomes que hi estan més exposades.

Condicions de vida

Evolució del consum a Espanya durant la vigència de l'estat d'alarma. Banc d’Espanya, 21/07/2020

Article que analitza i explica l'evolució del consum de les llars espanyoles des de la declaració de l'estat d'alarma, utilitzant dades de la despesa amb targetes de pagament. La informació disponible confirma que l'elevat grau d'incertesa i les restriccions a la mobilitat personal i a diverses activitats econòmiques són els elements que han condicionat la despesa de les llars des de l'inici del mes de març. Pel que fa al tercer trimestre, s'espera que les compres posposades durant el confinament contribueixin a incrementar el consum de les llars, tot i que la despesa estarà determinada per l'evolució de l'ocupació i les mesures de protecció a les llars més vulnerables.