Novetats Espai "COVID-19: situació sociolaboral" (i 27)

Aquí teniu les darreres novetats i actualitzacions que hem incorporat a l'espai COVID-19: situació sociolaboral: noves dades, noves subvencions i nous informes i documents. I si voleu consultar tota la informació que conté cada apartat, cliqueu en el títol!

Regulació d'ocupació

Regulació d'ocupació. Agost 2020 (Excel) - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 09/09)

Atur

L’atur registrat puja en 29.780 persones al mes d'agost, el menor increment en aquest mes des del 2016” (Dades estatals i Dades per CCAA i províncies) - Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social (Darrera actualització 02/09)

"L’increment de l’atur a l’agost (11.293 persones més) en línia amb els dels darrers anys”. Nota d'atur registrat. Agost 2020 - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 02/09)

Atur per comarques i municipis. Agost 2020 - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 02/09)

Informe mensual d’atur registrat als municipis i comarques de la demarcació de Barcelona. Agost 2020 (Infografia) - Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic, Diputació de Barcelona (Darrera actualització 02/09)

Informe trimestral de conjuntura socioeconòmica comarques i municipis demarcació de Barcelona - Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic, Diputació de Barcelona (Darrera actualització 11/08)

Afiliació a la Seguretat Social

La Seguretat Social registra 18.792.376 afiliats a l'agost, 6.822 més que al juliol” (Excel i PDF) - Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social (Darrera actualització 02/09)

“La caiguda més moderada de l’afiliació en un mes d’agost (-0,7%; 22.824 afiliacions menys)”. Nota d’afiliació a la Seguretat Social. Agost 2020 - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 02/09)

Contractació laboral

“Respecte de l’agost de 2019, la contractació laboral s’ha reduït prop d’un terç”. Nota de contractació laboral. Agost 2020 - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 02/09)

Ofertes de llocs de treball

Ofertes de llocs de treball. Agost 2020 (Pdf i Excel) - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 07/09)

Conjuntura econòmica i laboral

Butlletí de conjuntura laboral i sectors productius. 2n trimestre 2020 (Apartats específics "Atur" i "Ocupació") - Observatori del Treball i Model Productiu

"En el segon trimestre, s’han perdut 34.938 afiliacions joves, la meitat de la pèrdua total d’afiliació”. Butlletí de joves i mercat de treball 2n trimestre 2020 - Observatori del Treball i Model Productiu

Indústria

"L'índex de preus de productes industrials (excloent-ne l'energia) disminueix un 0,4% interanual a Catalunya al juliol del 2020". Índex de preus industrials. Juliol 2020 - Idescat (Darrera actualització 25/08)

Comerç

"Les exportacions decreixen un 11,7% interanual a Catalunya al juny 2020 i les importacions, un 26,3%”. Comerç amb l'estranger. Juny 2020 - Idescat (Darrera actualització 09/09)

"L'índex de vendes a les grans superfícies de Catalunya a preus corrents ha disminuït un 11,8% al juliol del 2020 respecte a un any enrere.”. Índex de vendes en grans superfícies. Juliol 2020 - Idescat (Darrera actualització 02/09)

"L'índex de vendes en grans superfícies del mes de juliol accentua la seva evolució negativa (-11,5%)". Índex de vendes en grans superfícies. Juliol 2020 - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 28/08)

"L'índex general de comerç al detall sense estacions de servei, a preus corrents, disminueix un 5,6% interanual a Catalunya al juliol de 2020”. Índex de comerç al detall. Juliol 2020 - Idescat (Darrera actualització 28/08)

"Els resultats del comerç al detall del juliol (-5,3%) continuen per sota dels registrats un any abans”. Índex de comerç al detall. Juliol 2020 - Observatori del Treball i Model Productiu (Darrera actualització 28/08)

Turisme

"El nombre de turistes estrangers arribats a Catalunya se situa en 0,4 milions al juliol del 2020, un 81,6% menys que un any enrere. La despesa total feta pels turistes residents a l'estranger amb destinació principal a Catalunya se situa en 424 milions d'euros al juliol del 2020, un 85,8% menys que un any enrere.". Turisme estranger i Despesa del turisme estranger - Idescat (Darrera actualització 01/09)

Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE)

Subvencions per la contractació de persones desocupades dins del Programa Empleaverde per contribuir a superar la crisis generada por el COVID-19Termini de sol·licitud: als sis mesos de la publicació de la convocatòria fins el 30 de setembre del 2021

Impacte de la COVID-19 en el teixit empresarial de la demarcació de Barcelona. Diputació de Barcelona i Ajuntament de Manresa, juny 2020.

Mesures de contenció, evolució de l'ocupació i propagació de la covid-19 en els municipis espanyols. Banc d’Espanya, Documents Ocasionals, núm. 2022, 2020.

Etiquetes:
Espai COVID-19