Actualitat: La Diputació de Barcelona aprova un Pla de Reactivació de l'Ocupació dotat de 12 milions d'euros

Amb l'objectiu de pal·liar les conseqüències de la crisi econòmica i social provocada per la COVID-19 i la conseqüent aturada en l'economia i destrucció de l'ocupació, la Diputació de Barcelona ha aprovat avui el Pla de Reactivació de l'Ocupació, dotat de 12 milions d’euros per tal de promoure l'ocupació i la millora de l'ocupabilitat de les persones en situació d'atur.

El pla forma part de les mesures adoptades en el Pla de Xoc de la Diputació de Barcelona per a la reactivació econòmica i social, i es concreta en tres modalitats de suport econòmic pel desenvolupament d'actuacions orientades a promoure l’ocupació i la millora de l'ocupabilitat d’aquest col·lectiu: plans locals d’ocupació, formació i ajuts a la contractació laboral. L’execució de les actuacions d’aquest Pla es correspon amb el període comprès entre l’1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021.

Els destinataris d’aquest Pla, que per primera vegada s’inclou com un recurs del Catàleg de Serveis 2020 de la Diputació de Barcelona a concedir mitjançant fons de prestació, són els municipis de la província de Barcelona.

Vives Ballano, Mercè

Bon dia Toni,

No veig clar si els ajuts d'aquest PLA DE REACTIVACIÓ DE L'OCUPACIÓ son un Fons de Prestació, Programa Complementari o cal presentar una sol·licitud d'ajut. En tot cas tampoc veig terminis de sol·licitud, d'atorgament, d'acceptació; més enllà dels terminis d'execució de les actuacions.

Podries explicar-ho o bé enllaçar la pàgina on s'explica?

Moltes gràcies.

Mercè Vives

Ajuntament d'Arenys de Munt

Membre inactiu

Hola Mercè, es tracta d'un fons de prestació aprovat ahir en Junta de Govern, en el que no cap presentar cap sol·licitud. L'acceptació és tàcita, però si pressenteu el formulari d'acceptació abans de l'1 de març, s'abonarà un avançament del 100% de l'import. En relació a tots els detalls de la concessió estan recollits en la notificació de l'acord adoptat per la Junta de Govern, que se us farà arribar a través del PMT en un parell de dies. Els formularis dels tràmits s'han de publicar a la seu electrònica en breu. Per qualsevol altre aclariment, restem a la teva disposició.

Salutacions!