Fons documental del Servei de Mercat de Treball. Novetats 3r trimestre 2019

Us presentem les novetats bibliogràfiques incorporades al Fons Documental del Servei de Mercat de Treball, un fons especialitzat en l'àmbit del mercat de treball i les polítiques d'ocupació. Com veureu, hi trobareu tant llibres com publicacions periòdiques, classificats segons l'àrea temàtica principal del seu contingut i, mitjançant l'enllaç "Accés al document", podreu accedir al web on es troba ubicat cadascun dels documents.

Desenvolupament local

Memòries, anuaris i documents institucionals

PUBLICACIONS PERIÒDIQUES

Polítiques d'ocupació

Employer brand research 2019, informe de país: España. Madrid: randstad, 2019.

El 89% dels espanyols comprova la reputació alhora d'escollir l'empresa. Les preferències dels treballadors són: un salari atractiu, beneficis socials, una bona conciliació laboral i personal i la seguretat laboral. Per generacions, les prioritats són diferents: els boomers (55-64 anys) prioritzen la seguretat laboral, els membres de la generació X (35-54 anys) es decanten per la conciliació familiar i professional, el 48% dels millennials prioritza un ambient agradable i només el 27% dels membres de la generació Z volen una empresa que aporti valor social.

Polítiques d'ocupació

Llibre d’actes Congrés Dones, Ciència i Tecnologia. Terrassa: Omniascience, 2019.

L'objectiu del Congrés, impulsat per les regidories de Polítiques de Gènere i Universitats conjuntament amb representants dels estudis presents al Campus de Terrassa, ha estat contribuir a visibilitzar i posar en valor les aportacions de dones que treballen en diferents disciplines dels àmbits de la ciència, la tecnologia, la salut i especialment d'aquelles escoles presents al campus de Terrassa Universitària. Així mateix, fomentar l'accés i la participació de les nenes, noies i dones en els àmbits científics i tecnològics i integrar la perspectiva de gènere en totes les esferes de l'àmbit acadèmic i educatiu.

Memòria econòmica de Catalunya 2018. Barcelona: Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona, 2019.

L'anàlisi territorial que es presenta a les diverses cambres catalanes permet que empresaris, professionals i institucions tinguin un coneixement més profund de la seva realitat econòmica més propera.

Des dels seus orígens, l'objectiu de la publicació ha estat donar a conèixer les principals dades econòmiques de Catalunya en el marc internacional i espanyol, així com aportar reflexions sobre temes d’actualitat econòmica.

Igualtat de dones i homes a empreses i organitzacions. Guia pràctica de diagnosi. Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019.

La guia pretén ser un instrument útil, exhaustiu i pràctic per tal que les organitzacions puguin elaborar la seva diagnosi. Ofereix la metodologia i les eines necessàries per poder analitzar i identificar la situació actual de les empreses i reconèixer com les polítiques de gestió de persones influeixen en l’assoliment de la igualtat de tracte i d'oportunitats a l'organització.

Desenvolupament local

Guia del mercat social. Barcelona: Diputació de Barcelona, 2019.

La guia presenta els elements conceptuals bàsics del mercat social i els connecta no només amb l'economia social i solidària sinó també amb el desenvolupament humà local. D'altra banda, el document aporta un esquema metodològic que integra la producció de béns i serveis, les finances i el treball per desplegar estratègies de mercat social. A més, recull casos d'interès -un total de vint-i-nou hi són sistematitzats- que poden inspirar els àmbits locals quan es tracti d'emprendre iniciatives.

Memòries, anuaris i documents institucionals

Anuario IET de trabajo y relaciones laborales. Presente y futuro del trabajo. Volumen 5. Barcelona: Institut d’Estudis del Treball, 2019.

L'objectiu de l'Anuari del 2018 està dedicat al Futur del Treball donant un anàlisi dels principals aspectes de l'evolució del mercat de treball, les polítiques d'ocupació i les relacions laborals durant l'any. Avui el futur del treball es mostra incert per la flexibilització de l'ocupació, per la revolució tecnològica i pel deteriorament de les institucions de protecció social. Als darrers anys l'avenç de la digitalització sembla que produirà una forta reducció de l'ocupació, alhora que podria donar lloc a altres noves formes d'ocupació, així com noves professions.

PUBLICACIONS PERIÒDIQUES

El empleo en la industria española se sitúa en el 18,2% en 2018, siete puntos menos que en 2008.

Instituto de estudios económicos

Madrid, 2019

Revista internacional de Sociología Vol.77 (2) – Desmontando la Seguridad en las políticas de empleo: la propuesta europea de flexiguridad.

CSIC

Madrid, 2019

Cuadernos de Relaciones Laborales Vol.37 – Entre el victimismo meritocrático y la resignación. Dos percepciones antagónicas de la precariedad juvenil en España.

Ediciones Complutense

Madrid, 2019

El monográfico del Mercado Laboral. Agosto 2019.

Asempleo

Madrid, 2019

Estudio ManpowerGroup de Proyección de Empleo. Q4 2019. España.

ManpowerGroup

Madrid, 2019

Informes PIMEC Núm.9/2019 – Empleats públics a Catalunya i Espanya, 2013 – 2019.

PIMEC

Barcelona, 2019

El monográfico del Mercado Laboral. Septiembre 2019.

Asempleo

Polítiques d'ocupació

Jóvenes con discapacidad: motor de futuro.

Fundación Adecco

Madrid, 2019

Panorama Social nº29 – Pobreza y rentas mínimas.

Madrid, 2019

Número 14. Estudios – Anomalías de nuestro mercado de trabajo.

USO