Actualitat: La Diputació de Barcelona mobilitza 1.000 milions d’euros per a la reactivació econòmica i social dels municipis de la província

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, i la vicepresidenta segona, Carmela Fortuny, han anunciat aquest dilluns que el govern provincial mobilitzarà a partir d'aquest mes de maig un total de 1.000 milions d’euros per a la reactivació social i econòmica de les comarques de Barcelona.

El Compromís municipal (2020-2023) amb la reactivació econòmica i social (infografia) de la Diputació de Barcelona es desenvoluparà, d'una banda, a través d'un Pla de Xoc (infografia) dotat amb 100 milions d’euros per fer front de forma imminent als efectes de la pandèmia de la COVID-19. D'aquesta quantitat es destinaran 30 milions d'euros a donar suport a l'economia local i a l'ocupació.

De l'altra, el govern provincial aprovarà un nou Pla Xarxa de Governs Locals que permetrà destinar, durant els propers tres anys, 900 milions d'euros per a  reactivar socialment i econòmica les ciutats i pobles de la província.